Acro

Acro is de enige niet-individuele discipline in de turnwereld. Er wordt geturnd met 2, 3 of 4 vaste partners per seizoen.

Tijdens dit seizoen trainen onze verschillende formaties 4 of 7,5 uren per week (acro voorbereiding: 4 uren en acro wedstrijd: 7,5 uren) om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten op de verschillende wedstrijden. Een wedstrijdoefening bestaat uit een, op muziek gebrachte, dans en dit afgewisseld met balans- en tempodelen. Bij de balansdelen bouwen de partners onderling piramides die 3 seconden moeten worden aangehouden. Terwijl bij tempo de kleinste partner in de lucht wordt gegooid om zoveel mogelijk verschillende salto's te draaien.

Omdat er met partners geturnd wordt zijn er in onze groep grote leeftijdsverschillen, zo is de jongste gymnast 8 jaar en de oudste 22. In de groep acro voorbereiding worden gymnasten klaar gestoomd voor de wedstrijdgroep. Voor beide groepen dien je geselecteerd te worden door de trainsters.

Acro